با چه کفشی چه جورابی بپوشیم؟
استایل لباس زنانه و مردانه| خرید پیراهن، تیشرت| شلوار و دامن
ست کردن لباس زنانه و مردانه| خرید لباس و کفش

اگر شما هم تعداد زیادی جوراب در مدل و اندازه‌های مختلف داشته باشید و هنگام ست کردن جوراب با کفش با چالشی سخت مواجه شوید و مدام از خود بپرسید که چه جورابی را با چه کفش و لباسی بپوشم؟

با چه کفشی چه جورابی بپوشیم؟


برای داشتن یک تیپ و استایل منحصر به فرد باید زمان زیادی را صرف کنید و یک سری نکات ریز را در نظر بگیرید. بعد از  انتخاب لباس مناسب، نوبت به تهیه یک جفت کفش زیبا و انتخاب جورابی هماهنگ با آن می‌رسد. یکی از رایج‌ترین سوالات شیک پوشان این است که با هر کفش، چه جورابی بپوشیم؟

مطمئنا تهیه یک کفش مناسب که مطابق با استانداردهای افراد متخصص باشد و معیارهای زیبایی را در بر بگیرد، کار آسانی نیست. در این بخش ما به شما کمک می‌کنیم تا انتخاب درست‌تر و آگاهانه‌تری برای ست کردن کفش و جوراب‌ها داشته باشید. پس تا آخر مطلب ما را همراهی کنید.
 

انواع جوراب از نظر اندازه :

شاید شما هم تعداد زیادی جوراب در مدل و اندازه‌های مختلف داشته باشید و هنگام ست کردن جوراب با کفش با چالشی سخت مواجه شوید و مدام از خود بپرسید که چه جورابی را با چه کفش و لباسی بپوشم؟ تازه آن موقع متوجه می‌شوید که داشتن یک استایل زیبا و مطابق با مد روز آنقدرها هم کار آسانی نیست. در این بخش انواع جوراب را براساس سایز دسته بندی کرده‌ایم.
 

مچ پا : 

این سبک از جوراب‌ها پس از پوشیدن، برای سایر افرادی که شما را می‌بینند مشخص نخواهند بود و اغلب زیر کفش پنهان می‌شوند. جوراب‌های کالج یا مچ پا بیشتر برای محافظت از پاها و جذب رطوبت استفاده می‌شود و می‌توانید با کفش کالج، ورزشی یا ساق کوتاه استفاده کنید.
 

نیم ساق :

یکی از متداول‌ترین مدل‌های جوراب، جوراب نیم ساق است که در طول‌های مختلف و مدل‌های متنوع تولید می‌شود؛ اغلب جوراب‌های نیم ساق از مچ پا شروع شده تا پایین ساق ادامه دارند.
جوراب نیم ساق مناسب افرادی است که تمایل دارند مچ پا به طور کامل پوشانده شود و مقداری از جوراب بالاتر از ساق کفش قرار بگیرد. این نوع جوراب‌ها بهترین انتخاب برای کفش‌های کالج، راحتی و اسپورت هستند.
 

ساق بلند :

طول جوراب‌های ساق بلند بین 15 الی 20 سانتی متر است. این سبک از جوراب مچ و ساق پا را می‌پوشاند و بسته به طول و ارتفاع تا حدی عضلات بالای ساق پا را در بر می‌گیرد. به همین دلیل مناسب برای فصول سرد سال است. همچنین انتخاب مناسبی برای ورزشکاران به حساب می‌آید و می‌توانید به راحتی با انواع بوت،  نیم بوت و چکمه  ست کنید.
 

ساق بلند

زیر زانو ضخیم :

ارتفاع این سبک از جوراب‌ها کمی بلندتر از جوراب‌های ساق بلند است و اغلب از جنس پارچه پشمی هستند. بنابراین، با خرید یک جوراب ضخیم زیر زانو می‌توانید از پاها در برابر هوای سرد پاییز و زمستان محافظت کنید.
البته مدل‌های رنگی و نازک جوراب‌های زیرزانو در طول‌های مختلف تولید شده و توانسته جایی برای خود در مد روز دنیا باز کند. جوراب زیر زانو را می‌توان با انواع کفش ورزشی، چکمه، بوت و نیم بوت، دامن و شلوارهای کوتاه ست کرد.
 

بالا زانو : 

یک سبک دیگر از جوراب‌های زنانه که در چند سال اخیر توانسته محبوبیت زیادی پیدا کند، جوراب‌های بالا زانو است که  در فصول سرد سال از پاها در برابر سرما محافظت می‌کند و مانع از خشکی پوست می‎‌شود.
در ترندهای مختلف بسیار دیده شده که جوراب‌های بالا زانو را با کفش‌های راحتی، کالجی، ورزشی و بوت ست کرده‌اند.
 

جوراب بلند تا ران پا :

طول این دسته از جوراب‌ها تا ران پا می‌رسد و در این مدل، رنگ و طراحی‌های مختلف و شیک تولید می‌شود. بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که با لباس‌های مجلسی یا دامن‌های کوتاه، جوراب‌های بسیار بلند نازک و مدل‌دار بپوشند و یک استایل خاص و فانتزی داشته باشند. بهترین ست برای جوراب‌های بسیار بلند کفش‌های راحتی، چکمه و مدل‌های خاص کفش پاشنه‌دار است.
 

چند قانون برای ست کردن کفش و جوراب ‌:

برای افرادی که اهمیت زیادی به تیپ و استایل خود نمی‌دهند فرقی نمی‌کند که کفش کالج‌ قهوه‌ای رنگ را با کدام شلوار ست کنند یا کدام سایز جوراب برای کتانی‌های راحت و تابستانه مناسب‌تر است. اما افراد شیک پوش همانقدر که به خرید یک شلوار اهمیت می‌دهند برای خرید یک جوراب مناسب هم وقت می‌گذارند. آن‌ها اعتقاد دارند که تمام اجزاء استایل آن‌ها دارای اهمیت است و نباید عدم هماهنگی در میان جوراب و کفش هامورنی تیپ آن‌ها را به هم بزند.
چند قانون مهم در دنیای مد وجود دارد که هنگام ست کردن کفش و جوراب باید رعایت شود. این قوانین به شرح زیر است:

قانون اول:
هرگز جوراب سفید را اولویت قرار ندهید! شاید از شنیدن این جمله تعجب کنید. همه ما از محبوبیت جوراب‌های سفید در سراسر دنیا آگاه هستیم. اما باید بگوییم که جوراب سفید می‌تواند استایل شما را خراب کند. بسیاری از طراحان مد معتقد هستند که جوراب‌های سفید ساق بلند، تنها زمانی مناسب هستند که با کفش کتانی ست شوند. در غیر این صورت، جوراب سفید انتخاب مناسبی برای داشتن یک استایل اصولی و شیک به نظر نمی‌رسد.

قانون دوم:
یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام ست کردن جوراب با کفش باید در نظر بگیرید، هماهنگی طیف رنگی میان لباس‌ها، کفش و جوراب است. برای مثال، اگر شلوار شما قهوه‌ای ‌روشن است،

قانون سوم:
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که باید رنگ جوراب را حتما با کفش ست کنند. در صورتی که اشتباه محض است. شاید کمی برایتان عجیب به نظر برسد اما هنر آن است که جوراب با شلوار هماهنگ باشد تا ظاهری بهتر داشته باشید.
بنابراین هنگام خرید دقت بیشتری به خرج دهید و شلوارتان را به گونه‌ای انتخاب کنید که ارتباط خوبی با کفش و جوراب‌های شما برقرار کند.

سخن پایانی:
عده کمی از افراد عادت دارند که کفش را بدون جوراب بپوشند. این کار به سه دلیل اشتباه است؛ اول آنکه جوراب‌ها وظیفه محافظت از پاها را در برابر عرق دارند. دوم آنکه مانع از بروز بیماری‌های پوستی می‌شوند و در آخر، نپوشیدن جوراب حس غیر بهداشتی بودن را به اطرافیان انتقال می‌دهد. بنابراین، همین الآن به سراغ کمد لباس خود بروید و با استفاده از راهنمای فوق، مطمئن شوید که تمام نکات لازم را برای داشتن استایلی به روز رعایت می‌کنید.

 

منبع: تبیان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 19 تير 1400برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




کد تصویری