تاکسیدو چیست و چگونه ست میشود ؟
استایل لباس زنانه و مردانه| خرید پیراهن، تیشرت| شلوار و دامن
ست کردن لباس زنانه و مردانه| خرید لباس و کفش

 تاکسیدو چیست و چگونه ست میشود ؟

تاکسیدو چیست ؟ چه تفاوتی بین تاکسیدو و کت شلوار معمولی وجود دارد ، و معمولا در چه مراسمی بهتر است از تاکسیدو استفاده کنیم؟ برای رسیدن به سوالات خود با ما همراه باشید .

منبع: دلگرم

تاکسیدو چیست ؟

تاکسیدو به یک سبک خاص از کت و شلوار گفته می شود. تاکسیدو در سال ۱۸۰۰ در بین برخی از مردم مرفع جامعه رواج پیدا کرد. این سبک از کت و شلوار های مخصوص مراسمات بسیار خاص می باشد و بایستی اکسسوری های خاص خودش را استفاده کرد تا هویت اصلی تاکسیدو را در استایل تان بشود مشاهده کرد .

تاکسیدو گونه ای از کت و شلوار است که در درزهای شلوار آن و جیب‌های کت و یقه آن از پارچه متفاوتی مانند ابریشم و یا ساتن استفاده می‌شود. اولین بار از این لباس در یک مراسم رقص سلطنتی در سال 1800 توسط شاهزاده‌ای فرانسوی و جوان پوشیده شد و از آن پس به عنوان یک لباس فوق رسمی در میان آقایان به جا افتاد. برای پوشیدن تاکسیدو باید اصول خاصی را رعایت کنید .

 

تاکسیدو مدرن یا کلاسیک ؟

تاکسیدو مدرن یا تروپیکال بلک تای جزی از کت و شلوار های تاکسیدو می باشد و نمی توان این دست کت و شلوار ها را سبکی جدید خواند. مهم ترین تفاوت تاکسیدو مدرن در عدم استفاده از ساتن در یقه، جیب و روی شلوار می باشد. دیگر تفاوت بسیار بزرگ تاکسیدو، ترکیب رنگی در تاکسیدو مدرن می باشد. ترکیب اصلی رنگ تاکسیدو مدرن، سفید و سیاه می باشد.

 

 

در تاکسیدو مدرن تمام اجزا غیر از شلوار و پاپیون بایستی به رنگ سفید باشند. کت های تک دکمه تنها مدل از کت هایی هستند که در تاکسیدو مدرن کاربرد دارند. ناگفته نماند که تمامی اجزای کت بر خلاف تاکسیدو بایستی از یک جنس پارچه باشد و با یکدیگر هماهنگ باشند.

بنابراین اجزای اصلی استایل تاکسیدو را می توان یک پیراهن سفید، کت تک دکمه یقه آرشال سفید، شلوار و پاپیون مشکی نامید.

تاکسیدو چیست

تاکسیدو چگونه ست میشود ؟

استثناهای تاکسیدو چیست ؟

در هر دو تاکسیدوهای کلاسیک و مدرن چند گزینه رسمی و استثنا وجود دارد که در دوخت آنها از ترکیب ساتن استفاده نمیشود. این نوع تاکسیدو ترکیبی از سفید و سیاه است که با عنوان Tropical Black Tie شناخته می شوند . مشخصات این تاکسیدو : پیراهن یقه دار سفید، اکسسوری مشکی ، شلوار مشکی که همه اینها را کتی سفید همراهی می کتد. کت حتما باید تک دکمه باشد و یقه آرشال ( یقه شالی ) باشد و جنس یقه و جیب کت باید همجنس پارچه کت باشد.

یک استثنای دیگری هم وجود دارد که بر حسب رنگ تاکسیدو در دوخت آن از ترکیب ساتن استفاده می شود. در تاکسیدوهای مشکی ، نوک مدادی و خاکستری تیره از ترکیب ساتن استفاده میکنند و در تاکسیدوها قهوه ای مایل به زرد و آبی مایل به خاکستری از ساتن استفاده نمی شود.

 

تفاوت تاکسیدو با کت و شلوار در چیست ؟

همان طور که گفته شد شما نمی‌توانید از تاکسیدو همانند کت و شلوار در تمامی موقعیت‌های روزمره استفاده کنید و این لباس برای سر کار رفتن و یا حتی میهمانی‌های نیمه رسمی مناسب نمی‌باشد و شما باید از تاکسیدو در شرایط خاص‌تری مانند؛ جشن عروسی خودتان و یا نزدیک‌ترین افراد خانواده‌تان استفاده کنید. البته همواره باید به یاد داشته باشید که پوشیدن تاکسیدو به آسانی کت و شلوار نیست و برای پوشیدن این لباس خارق العاده باید اصولی را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

فرق کت شلوار با تاکسیدو

اکسسوری تاکسیدو چیست ؟

تفاوت رنگ تاکسیدوهای موجود در بازار با کت شلوار

در بازار رنگ‌های محدودی برای تاکسیدو وجود دارد و شما به ندرت می‌توانید به غیر از رنگ‌های مشکی، سورمه‌ای، سفید و طوسی رنگ دیگری را برای تاکسیدوی خود انتخاب کنید و برخلاف کت و شلوار انتخاب در طرح و رنگ شما محدود می باشد. البته لازم به ذکر است که برخی از برند های اهل ریسک و البته معروف مانند ورساچه ، رنگ زرشکی و خردلی و آبی تیره را نیز را برای تاکسیدو در نظر گرفته‌اند و به تعداد اندک آن‌ها را وارد بازار کرده‌اند، اما پیشنهاد ما به شما پوشیدن همان رنگ‌های سابق و روتین برای تاکسیدو می‌باشد.

ست کردن انواع اکسسوری در کت و شلوار و تاکسیدو

با توجه به اینکه تاکسیدو در رنگ‌های محدودی موجود است، انتخاب شما برای پیراهن زیر آن نیز محدود است و نمی‌توانید مانند کت و شلوار آن را با هر پیراهنی بپوشید و تنها انتخاب شما پیراهن سفید با مدل یقه وین دیپ و لی داون که مخصوص پاپیون‌ هستند ، می‌باشد. دقت کنید که حتماً باید تاکسیدویتان را با پاپیون مدل خفاشی و یا پروانه‌ای بپوشید و کروات انتخاب مناسبی نخواهد بود.

برای کفش‌ها تنها پیشنهادی که ما برای شما داریم ورنی مشکی خواهد بود و بهتر است سعی نکنید این لباس را با ترکیب با کفش دیگری خراب کنید چرا که باید مردان خوش تیپ اینطور لباس بپوشند .

فرق تاکسیدو با کت وشلوار

تفاوت کت وشلوار با تاکسیدو چیست ؟

دیگر فرق های تاکسیدو با کت و شلوار

از تاکسیدو فقط برای میهمانی‌هایی که بعد از ظهر و در شب برگزار می‌شوند می‌توان استفاده کرد و برخلاف آن از کت و شلوار در هر زمان و مکانی می‌توان استفاده کردچه در مراسم های مهم و رسمی چه مراسم های غیر رسمی؛

شما برای ست کردن پیراهن زیر کت و یا انتخاب طرح و مدل پاپیون و کروات گزینه‌های بسیاری روی میز دارید، اما در پوشیدن تاکسیدو انتخاب‌های شما بسیار محدود اند و برای ست کردن هر آیتم، گزینه‌های اندکی پیش رو دارید.

همچنین در پوشیدن تاکسیدو اکسسوری هایی که با لباس شما همخوانی داشته باشند اندک‌اند و در انتخاب آن‌ها باید وسواس بسیاری به خرج دهید.

از دیگر تفاوت‌های این لباس باید به جنس پارچه آن اشاره کرد که استفاده از پارچه ساتن موجب سنگین و رسمی‌تر به نظر رسیدن آن شده است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 10 خرداد 1400برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




کد تصویری